وبلاگ یک بار دیگر

علمی ، فرهنگی ، آموزشی ، مذهبی

علمی ، فرهنگی ، آموزشی ، مذهبی

وبلاگ یک بار دیگر

هیچ گاه برای آموختن دیر نیست

با عرض سلام و سپاس از بازدید شما
وبلاگ علمی، آموزشی ،فرهنگی، مذهبی
یک بار دیگر

سعی دارد با جمع آوری و ویرایش مطالب علمی و آموزنده ، اطلاعات عمومی ، تصاویر و متون خواندنی و جالب ، امکان استفاده ی آسان و سریع تر اطلاعات و مطالب را برای شما عزیزان فراهم آورد


امید است این وبلاگ رضایت شما بزرگواران را به همراه داشته باشد



در پناه یزدان شاد و پیروز باشید

دنبال کنندگان ۳ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آخرین نظرات
پیوندها

1baredigar.blog.ir


سمی ترین ، مرگبارترین ، خطرناک ترین

 و مهلک ترین گیاهان جهان





سایه ی شب



این گیاه به گیلاس شیطان نیز مشهور است و همه ی نقاط گیاه سمی است و کسی که مقدار کمی از آن را بجود لال می شود و دچار مشکلات تنفسی می شود . میوه های این گیاه بسیار شیرین است .





گیلاس وحشی



ساقه و برگ این گیاه حاوی ماده ای سمی و کشنده است و باعث خفگی انسان می شود و اگر میوه گیاه خورده شود در مدت کوتاهی باعث مرگ می شود . این گیاه در آمریکای شمالی می روید .

  



گل صد تومانی



این گیاه سمی ، همیشه بهار است و نوع درختچه ای آن به آزالیا معروف است . سم این گیاه باعث اسهال ، تهوع ، درد شدید ، کما و مرگ می شود .




خرزهره



این گیاه بسیار سمی است و تنها یک برگ آن برای کشتن یک انسان بالغ کافی است . شکوفه و گلبرگ این گیاه نیز به همان اندازه سمی است .




دافنه



این گیاه همیشه بهار بوده و گل های معطری دارد . مصرف برگ ها و میوه ی این گیاه موجب تهوع شدید ، خونریزی داخلی ، کما و در نهایت مرگ می شود .





بذر ماه



دانه های این گیاه مشابه آلو بوده و بسیار سمی است . مصرف این گیاه موجب فلج و در صورت استفاده ی زیاد باعث مرگ می شود .





سرخدار انگلیسی



این گیاه یکی از کشنده ترین و سمی ترین گیاهان جهان است و هیچ پادزهری ندارد .





تاج الملوک



نام مستعار این گیاه زهر گرگ است و به کلاه شیطان نیز شهرت دارد . کشاورزان از سم این گیاه برای کشتن گرگ ها استفاده می کرده اند .




نخود تسبیح



دانه های این گیاه زیبا حاوی یک سم قدرتمند است که اگر بلعیده شود بلافاصله موجب مرگ می شود .





کرچک باقلا



 یک ذره ی کوچک از این کرچک بسیار کشنده است و باعث مرگ یک انسان بالغ در مدت چند دقیقه می شود . روغن صنعتی این گیاه ابتدا سم زدایی و سپس وارد بازار می شود . 





 چشم های عروسک

 


 این گیاه به بانبری سفید نیز شهرت دارد و بر خلاف ظاهر زیبایش ، بسیار سمی و کشنده است .





Colchicum Autumnale



 به صورت خود رو ، و وحشی در اغلب نقاط اروپا و نیوزیلند رشد کرده و بومی کشور انگلستان است. هنوز هیچ پادزهری برای سم این گیاه شناخته نشده است، سمی که به اندازه آرسنیک کشنده و مرگ‌آور ارزیابی می‌شود. این سم تمامی عملکردهای بدن انسان را مختل کرده و در نتیجه باعث کارکرد نامناسب اندام‌های بدن، لخته شدن خون و مختل شدن سیستم عصبی می‌گردد .

 


 

لابرنوم ( زنجیر طلایی )

 


 این گیاه با نام زنجیر طلایی نیز شناخته می‌شود و حاوی ماده ‌ی شیمیایی موسوم به سایتیزین است . خطر اصلی در  خوردن مقدار بالای آن است ، زیرا در این صورت مرگ را به دنبال خواهد داشت . لابرنوم معمولا کودکانی را درگیر می‌کند که از گل گرفته تا غلاف دانه‌های آن را خورده‌اند . سم آن تقریبا اندکی بعد از هضم کار خود را شروع کرده و موجب تهوع، تشنج، کما و در نهایت مرگ می‌شود .


 



Cerbera Odollam

 درخت خودکشی



این گیاه با نام درخت خودکشی نیز شناخته می‌شود . سم موجود در این گیاه دست کم موجب مرگ پانصد نفر تا کنون شده است .

نشانه‌های مسومیت با این گیاه شامل درد معده، کما و ایست قلبی است. بر طبق بررسی‌های یک تیم تحقیقاتی در هند، در برخی از قتل‌های صورت گرفته در این کشور ردپای استفاده از این ماده‌ی شیمیایی مشاهده گردیده که باعث مرگ‌هایی با علل نامشخص شده است.

 


 


سرخ بن 

 


سنگوئیناریا کانادنسیس ، یا ، سرخ بن در بخش‌های شمالی و بکر آمریکا می‌روید . از آنجایی که بومیان آمریکا از این گیاه به عنوان ماده‌ی آرایشی استفاده کرده و همچنین از آن برای سقط جنین استفاده می‌شده به این نام خوانده می‌شود. سرخ بن شامل دو ماده شیمیایی ملقب به سنگوئینارین و همچنین اسکاروتیک  است که از خطرناک‌ترین سموم شناخته شده هستند.

 



 

Adenium Obesum

رز صحرایی



سم این گیاه را می‌توان با جوشاندن گل‌های آن به مدت دوازده ساعت استخراج کرد. نتیجه‌ی کار مایعی است سمی با غلظت بالا که بسیار کشنده و مرگ‌آور است. مردان قبایل سومالی از این سم برای کشتن موجوداتی به عظمت و بزرگی فیل استفاده می‌کرده‌اند. این گیاه که به نام  ، رز صحرایی نیز خوانده می‌شود، دارای ماده‌ای شیمیایی  است که در دوزهای بالا منجر به بروز ناتوانی تنفسی آنی می‌شود. 



 

 

شوکران آبی

 


شوکران آبی یا اوئنانته  در زمین‌های مرطوب و نرم زندگی می‌کند. این گیاه بی‌نهایت سمی، به کرفس شباهت دارد. سم فعال آن به نام اوئنانتوتوکسین  در ساقه‌ی این گیاه به صورت تغلیظ شده یافت می‌شود. برگ‌های آن ممکن است بدون هیچ گونه اثرات مسموم کننده توسط چارپایان اهلی خورده شوند، اما ساقه و به خصوص ریشه غنی از کربوهیدارت این گیاه، بسیار بسیار سمی و خطرناک است. ریشه‌ی یک شوکران آبی به اندازه کشتن یک گاو سم دارد و همچنین به عنوان قاتل انسان نیز شناخته می‌شود  . در گذشته مجرمین محکوم به اعدام را وادار به خوردن شوکران می‌کردند ، همانگونه که از آن برای مسموم کردن سقراط فیلسوف نامی نیز استفاده شد.

 


 



زنبق مرگ



برگ های آن ممکن است با پیاز وحشی اشتباه گرفته شود.در آمریکای شمالی و سیبری یافت میشود و برای انسان و حیوانات خطرناک است. اثر سم آن با سوزش لب ها شروع میشود و کاهش ضربان قلب و دمای بدن ،کما و پس از آن مرگ را به همراه دارد





قارچ کلاه مرگ



یکی از کشنده ترین قارچ هاست ،30 گرم از آن برای کشتن انسان کافیست. سم آن موجب زردی ، مرگ کاذب و سرگیجه می شود معمولا درمان آن تعویض کلیه است.





آقونیطون یا گرگ کش



 هر چند که نوعی گیاه دارویی به شمار می آید اما بخاطر  وجود مقادیر بالایی از  آلکالوئیدها در آن ، بسیار سمی و خطرناک است.



 


Spurge Laurel



این گیاه برگ های سبز و نرمی دارد که بسیار زیبا هم هستند اما در پشت این زیبایی با خشونت رفتار می کنند. دست زدن و یا حمل و نقل اشتباه این گیاه می تواند باعث بروز خونریزی های داخلی و از کار افتادن عضلات ظرف چند ساعت شود. این نشانه ها به سرعت انسان ها را به سمت مرگ راهی می کنند. درمان برای این گیاه بسیار کم است و البته درمان آن بسیار دردناک نیز هست.





گزنه ی نیوزلندی



گزنه یکی از دردناک ترین گیاهانی است که می توانید در دنیا پیدا کنید ولی نوع نیوزلندی آن واقعا شگفت انگیز و ترسناک است . این درخت ها می تواند تا سه متر رشد کنند و البته برای آنکه به شما آسیبی وارد نکند باید از لباس ها خاصی استفاده کنید.




توت سیاه هیمالیا



یکی از کشنده ترین گیاهان  دنیا در کوهها ی هیمالیا زندگی می کند و انسان های زیادی را تا به حال راهی بیمارستان و برخی را راهی گورستان کرده است. این گیاه شاخه هایی با تیغ هایی به اندازه دندان های کوسه و تیز دارد. تنها کمی خراش روی بدن می تواند شما را راهی بیمارستان کند و البته باید چندهفته ای تحت درمان باقی بمانید در غیر این صورت جانتان را از دست خواهید داد.


 


Hogweed



گفته می شود این گیاه تنها با تماسی ساده می تواند انسان ها را مسموم کند . و سم این گیاه حتی به پوست آسیب می رساند . ارتفاع این درخت به 2 متر می رسد و باید با لباس های مخصوص به آن نزدیک شوید.





منابع :

تالاب - بیتوته - شیرازآریا - دنوج - پارسینه



نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی