وبلاگ یک بار دیگر

علمی ، فرهنگی ، آموزشی ، مذهبی

علمی ، فرهنگی ، آموزشی ، مذهبی

وبلاگ یک بار دیگر

هیچ گاه برای آموختن دیر نیست

با عرض سلام و سپاس از بازدید شما
وبلاگ علمی، آموزشی ،فرهنگی، مذهبی
یک بار دیگر

سعی دارد با جمع آوری و ویرایش مطالب علمی و آموزنده ، اطلاعات عمومی ، تصاویر و متون خواندنی و جالب ، امکان استفاده ی آسان و سریع تر اطلاعات و مطالب را برای شما عزیزان فراهم آورد


امید است این وبلاگ رضایت شما بزرگواران را به همراه داشته باشد



در پناه یزدان شاد و پیروز باشید

دنبال کنندگان ۳ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آخرین نظرات
پیوندها

1baredigar.blog.ir


سمی ترین ، کشنده ترین ، خطرناک ترین

 و مرگبار ترین جانوران جهان






مار آبی بلچر

 


یک میلی گرم از سم این مار قادر است 1000 انسان سرحال را از پا دیر بیاورد و در کشتن بسیار استاد است. این مار اگر تنها یک چهارم از مقدار سم خود را وارد بدن کند بدون شک آن فرد در کمتر از یک دقیقه می میرد. ماهیگیرها و غواصان اصلی ترین قربانی های این مار بسیار سمی هستند. این مار بیشتر در منطفه شمالی استرالیا و البته جنوب شرق آسیا دیده شده است.




مار قهوه ای شرقی

 


تنها یک چهارده هزارم از یک اونس ( ۳۱/۱۰۳۵ گرم) سم این مار به راحتی هر انسان را از پا در می آورد. این مار قهوه ای دارای بدنی بسیار سخت است به راحتی نمی میرد از این رو هر جایی می تواند زندگی کند. جانورشناسان محل اصلی زندگی این مار را استرالیا و آسیا اعلام کرده اند. سرعت این مار بسیار بالاست و به راحتی می تواند خود را به یک انسان در حال دویدن با سرعت متوسط برساند .  تنها نصف نیش این مار کافی است تا یک انسان پس از چند دقیقه جان خود را از دست بدهد. این مار به حرکت و جنبش حساس است .





تایپن

taipan



این مار سمی دارد که تنها یک بار نیش زدن آن می تواند 12 هزار حیوان در اندازه های یک گوسفند را از پا در بیاورد. سم این مار به گونه ای عمل می کند که هیچ چیزی قادر به جلوگیری از آن نیست زیرا به سرعت با جریان خون مخلوط شده و تمامی رگ هایی را که از آن عبور می کند را می بندد، سپس به قلب رسیده و همانجا قلب را از کارمی اندازد. این مار از دسته مارهای مامبای سیاه به شمار می آید.




Inland Taipan



یکی از سمی ترین و ترسناک ترین مارهای ساکن در خشکی است . بیشترین مقدار سم ثبت شده از یک نیش این مار ، معادل ۱۱۰ میلی گرم است که برای کشتن ۱۰۰ انسان بالغ و ۲۵۰,۰۰۰ موش کافی است. زهر آن ۴۰۰ برابر سمی تر از زهر یک مار کبرای عادی است. زهر آن در مدت ۴۵ دقیقه یک انسان را از پا درمی آورد . خوشبختانه رفتار این مار پرخاشگرانه نیست و اگر کاری به کارش نداشته باشید خطری شما را تهدید نمی کند. به همین دلیل تا کنون مرگ انسانی بر اثر سم این مار به ثبت نرسیده است .




سلطان علفزار

 


یکی از سمی ترین مارهای دنیا، ماری به نام ، بوش مستر است . این مار می تواند به طول سه و در بعضی از مواقع به چهار متر برسد و این ویژگی آن ها را به بزرگترین مارهای افعی در دنیا تبدیل می کند. زیستگاه اصلی این مار در آمریکای جنوبی است و البته در منطقه کاستاریکا از این مار بسیار می ترسند.نیش این مار به قدری زهرآگین است که می تواند 1650 موش را با یک بار نیش زدن از پای در آورد و همچنین نیش این مار می تواند یک انسان را نیز بکشد. طبق تحقیقات این مار با هر بار نیش زدن 400 میلی گرم زهر وارد بدن قربانی می کند.




افعی موکتی



افعی موکتی یکی از زهر آلودترین مارها است. این مار می تواند تا 75 سانتی متر رشد کند و همچنین زیستگاه آن نیز در آفریقا و خاورمیانه است. این افعی در زمان خطر از خودش صدای زیری ایجاد می کند و همچنین نوع حرکت آن نیز به حرف S انگلیسی شبیه است. یک نیش “افعی موکتی” می تواند دو انسان و 3300 موش را از پا در آورد . افعی موکتی در هر بار نیش زدن 20 میلی گرم زهر به بدن قربانی وارد می کند.




ببر مار

 


پوست راه راه این مار و رنگ های زرد و مشکی آن باعث شده است تا به این نام مشهور شود. ببر مار در منطقه جنوب استرالیا و تاسمانیا زندگی می کند و به عنوان یکی از خطرناکترین مارهای دنیا شناخته می شود. این مار می توان تا دو متر رشد کند. هر بار نیش این مار 112 میلی گرم زهر وارد بدن می کند با سمی کشنده که حداقل در ۳۰ دقیقه و حداکثر در ۲۴ ساعت باعث مرگ می شود و می تواند 8 انسان و 13333 موش را بکشد. این اعداد واقعا وحشتناک هستند و هیچکس دوست ندارد نزدیک این مار شود.




افعی سر نیزه ای طلایی



کشنده‌ ترین مار جهان در جزیره‌ای واقع در 32 کیلومتری آن سوی سواحل سائو پائولوی برزیل سکنی گزیده و زهر آن می‌تواند گوشت انسان را ذوب کند . این جزیره که جزیره مار لقب گرفته، تنها نقطه ی جهان است که مار افعی  ملقب به خائن سرنیزه‌ ای طلایی در آن زندگی می‌کند. این مار، مرگبار ترین مار جهان است.




مار زنگی پشت الماسی 



مار زنگی پشت الماسی به عنوان سمی ترین مار آمریکای شمالی شناخته می شود. مارزنگی به هنگام حمله می تواند تا ۲/۳ طول بدنش جهش کند. سم این مار برای انسان کشنده است و اگر بعد از گزیدگی پادزهر به موقع استفاده شود ، احتمال مرگ را تا ۴ درصد کاهش می دهد .




مار قاتل

death adder



زیستگاه این مار در استرالیا و گینه نو واقع شده است.خوراک غالب این مار سایر مارهاست ،  به دلیل جثه کوتاه و سر مثلثی شکل ، این مار شباهت زیادی به افعی ها دارد . مار قاتل با هر بار نیش زدن ، بین ۴۰ تا ۱۰۰ میلیگرم سم وارد بدن قربانی خود می کند .سم این مار نروتوکسین نام دارد و اگر وارد بدن انسان شود ، در ۶ ساعت شخص مبتلا را از پای در می آورد .




کبرا ی فیلیپینی



از میان تمامی کبرا ها ، کبرا ی فیلپینی مرگبار ترین سم را دارا می باشد که قادر است از طریق نیش هایش آن را تا ۳ متر به هوا پرتاب کند. سم این مار نروتوکسینی هست که باعث از کار افتادگی قلب و سیستم تنفسی بدن می شود؛ این سم در مدت ۳۰دقیقه انسان را از پای در بیاورد.





مامبای سیاه



مامبای سیاه درازترین مار زهری آفریقا  می باشد. نام گذاری سیاه به دلیل رنگ تیره داخل دهان آن می باشد. سریع ترین مار در جهان با سرعتی در حدود  ۵٫۴ متر بر ثانیه ( معادل با ۱۶ تا ۲۰ کیلومتر بر ساعت ) بوده و مقدار سمی که این مار با هربار گزش وارد بدن قربانی خود می کند  می تواند یک انسان را در کمتر از ۳۰ دقیقه بکشد .گزش این مار باعث درد در محل گزش ، سوزش در ناحیه دهان و بینی  ، سرگیجه و تب و در نهایت مرگ می شود.





blue krait



زیستگاه این مار جنوب شرقی آسیا و اندونزی می باشد.سم این مار به قدری کشنده است که اگر انسانی را بگزد و بلافاصله هم از پادزهر استفاده شود ، باز هم احتمال زنده ماندن ۵۰ درصد بیشتر نیست. این مار بیشتر فعالیت خود را در طول شب انجام می دهد و بسیار تندخو است زیرا به همنوعان خود هم رحم نمی کند و می تواند به راحتی هر مار دیگری را نیز شکار کند . سم این مار 16 برابر سمی تر از مار کبری است.






شاه کبرا



این موجود طویل ترین مار زهرآگین جهان است که تا ۵.۶ متر رشد می کند و به  خورنده ی مارها مشهور است ، زیرا این مار هم نوعان خود را می خورد. یک گاز این مار می تواند ظرف مدت ۱۵دقیقه موجب مرگ یک انسان بالغ سالم شود. این مار حتی می تواند یک فیل بزرگ آسیایی را ظرف ۳ساعت از پا درآورد البته اگر یکی از قسمت های حساس حیوان مانند خرطوم را گاز بگیرد. زهر این مار سمی تر از دیگر مارها نیست بلکه شاه کبرا قادر به تزریق حجم بیشتری از زهر (بیش از ۶۰۰ میلی گرم) به بدن قربانی خود است.





مار خشمگین 



این خزنده اغلب به عنوان مار خشمگین  شناخته می شود و نیش آن می تواند یک انسان را در کمتر از یک ساعت بکشد. این مار یکی از کشنده ترین مارهای روی کره زمین است. سم فلج کننده آن باعث خونریزی در رگ های خونی و بافت های عصلانی می شود .





مار دریایی حلقه سیاه



بسیاری معتقدند این مار آبی ، سمی ترین مار دنیا می باشد. گفته شده است که نیش این مار  صد برابر کشنده تر از هموطن خود (مار خشمگین) است. اما خوشبختانه این مار بومی اقیانوس هند و اقیانوس آرام است و به ندرت دیده شده است که انسانی را نیش بزند .





مار بومسلنگ



جانور بسیار خطرناک دیگری که در صحرای آفریقا یافت می شود مار بومسلنگ است. سم این مار مهلک به گونه ای است که از محل گزیدگی خون لخته نمی شود و به این ترتیب شخص از شدت خونریزی ممکن است جان خود را از دست بدهد و یا بیهوش شود .




مار مرجانی



این مار از تیره مار کبری بوده و در بیابان های مکزیک و آمریکای جنوبی دیده می شود .  این مارها به خاطر اندازه کوچکشان به سختی دیده می شوند و بنابراین خصوصا در شبها خیلی باید در موردشان احتیاط کرد.  سم آنها یک سم عصب گرای قوی است که می تواند سیستم عصبی مرکزی را فلج کند.





عروس دریایی جعبه ای (زنبوری)

 


این عروس دریایی که به عروس دریایی زنبوری هم مشهور است و اندازه ی آن به یک کاسه سالاد خوری میرسه میتونه تا ۶۰ شاخک که هر کدام ۱۵ فیت هستند برسد. هر شاخک آنقدر دارای سم هستند که می توانند ۵۰ انسان را بکشند. آنها بیشتر در استرالیا، فیلیپین و کشورهای دیگه نواحی گرمسیری یافت می شوند. از سال ۱۸۸۴ تا حالا حداقل ۵۵۰۰ مرگ بر اثر سم این موجودات گزارش شده است .




 

عروس دریایی مرگبار


 

یکی از سمی ترین حیوانات دنیا است که سم آن در کمتر از دو دقیقه قربانی خود را می کشد . زهر این حیوان به قلب، سیستم عصبی و سلول های پوست حمله می کند.  زهر این موجود به نحو فوق العاده ای دردناک است به حدی که قربانیان انسانی آن بلافاصله دچار شوک می شوند و حتی تا پیش از رسیدن به ساحل، دچار حمله قلبی می شوند.  نجات یافتگان نیز تا هفته ها پس از تماس با این عروس دریایی، دچار دردهای غیرقابل تحمل می شوند.  باید در کمتر از ۳۰  ثانیه روی محل نیش زدگی، سرکه مالیده شود. سرکه به دلیل دارابودن اسیداستیک، نماتوسیت های عروس دریایی را که هنوز وارد جریان خون نشده است، از کار می اندازد .





حلزون مخروطی مرمری



این حلزون مخروطی شکل کوچک و زیبا به اندازه تمامی حیوانات دیگر این فهرست مرگبار است. یک قطره از زهر آن به حدی قوی است که می تواند بیش از ۲۰ انسان را از پا درآورد. هیچ پادزهری برای آن وجود ندارد. این حلزون نوعی زوبین و تیر مملو از زهر را با نوعی انقباض عضلانی به طعمه خود تزریق می کند. این حلزون ها در استرالیا یافت می شوند .  اگر یک انسان توسط این حلزون گزیده شود  فقط ۳۰ درصد شانس نجات پیدا کردن دارد.




اختاپوس حلقه آبی



این اختاپوس به کوچکی یک توپ گلف است اما زهر آن به حدی قوی است که می تواند یک انسان را از پا درآورد. این موجود زهر کافی برای کشتن هم زمان ۲۶ انسان بالغ را ظرف چند دقیقه دارد و هیچ پادزهری نیز برای آن وجود ندارد . تاثیر سم های عصبی مرگبار آن بلافاصله در قالب ضعف عضلانی و کرخی بروز می کند و به دنبال آن وقفه ی تنفسی و در نهایت مرگ رخ می دهد. این اختاپوس در حوضچه های ناشی از جزر و مد اقیانوس آرام از ژاپن تا استرالیا یافت می شود.





زنبور سرخ ژاپنی 

 


 زنبور سرخ ژاپنی تا دو اینچ رشد می کند و زهر زنبور توسط نیشی که ۱ تا ۴ اینچ اندازه دارد وارد بدن می شود ، و درحالی که هم زمان بافت های بدن را آب می کند به سیستم عصبی نیز حمله می کند. یک زنبور به تنهایی می تواند یک انسان بالغ را بکشد، و شوک  یکی از اثرات جانبی خیلی عادی از نیش زدگی این زنبور است. این زنبورها می توانند چندین بار یک انسان را نیش بزنند. این زنبور با سرعت ۲۵ مایل در ساعت پرواز می کند و با کشتن  ۲۰ تا ۴۰ نفر در هر سال در ژاپن از هر موجود دیگری در این کشور مرگبارتر است . 




زنبور عسل آفریقایی



در طول سال چندین نفر در آفریقا با نیش این زنبور جان خود را از دست می دهند . آنها سال به سال خطرناک تر می شوند زیرا جمعیت و گستره قلمروشان در حال افزایش است. 






اژدهای کومودو



اژدهای کومودو ، گونه ای از بزمجه یا سوسمار است که تنها در اندونزی و در جزیره ی کومودو  ، قابل رویت است  . اندازه ی آن  تا سه متر می رسد و بزرگ ترین مارمولک دنیاست . دندان های این سوسمار زهر آلود بوده و شکارچی ماهری است .  این حیوان برای خوردن پرندگان ، گاومیش و یا حتی انسان مشکلی ندارد . خوشبختانه این شکارچی تنها یک بار در ماه  تغذیه می کند  و روبرو شدن او با انسان از موارد بسیار نادر است .





مگس تسه تسه



مگس تسه تسه حشره ای آفریقایی ست که از خون تغذیه می کند . نیش آن ها موجب بروز بیماری " خواب " می شود که مرگ مرموز و بی صدای انسان را به دنبال دارد .





ماهی پفی ( بادکنکی )



در ژاپن که مردمش به غذاهای دریایی بسیار علاقه دارند ظاهر ماهی پفی می تواند برای همه اغوا کننده باشد اما این موجود دوست داشتنی بسیار سمی است. اگر این ماهی سم خود را به سمت شما نشانه بگیرد و این سم به داخل حلق برود به سرعت موجب فلج شدن اندام تنفسی می شود . بیشتر قربانی ها از۴ تا ۲۴ ساعت بعد می میرند و هیچ پادزهری برای این سم پیدا نشده و بیشتر افراد مبتدی در هنگام گرفتن یا آماده کردن ماهی کشته می شوند .




ماهی سنگی



ماهی سنگی ، سمی ترین ماهی جهان است . نام این ماهی به دلیل ظاهر شبیه سنگ آن است . روی قسمت پشت این ماهی ۱۳ باله تیغ مانند وجود دارد که زهر را از درون ۲ کیسه متصل به هر تیغه آزاد می کند. زهر این ماهی درد شدید همراه با شوک، فلج شدن و مرگ بافتی ایجاد می کند. این زهر به حدی دردناک است که گفته می شود قربانیان آن از شدت درد حاضر به قطع عضو آسیب دیده خود هستند.




قورباغه ی دارت سمی طلایی 



این قورباغه 1.5 اینچ طول دارد و سم آن روی پوستش قرار دارد و هر چیزی که آن را بخورد، فورا از پا درمی آید. هر کدام از این قورباغه یک میلی گرم  سم روی پوست خود دارد که برای کشتن ده هزار موش و یا 10 تا 20 انسان کافیست .




قورباغه ی دارت سمی



این قورباغه با توجه به جثه کوچکش احتمالا سمی ترین جانور روی زمین است. روی پشت این موجود ماده لزجی چکیده می شود که باعث از کار افتادن اعصاب قربانی می شود . این قورباغه سمی ۵ سانتی متری زهر کافی برای کشتن ۱۰ انسان بالغ یا ۲۰هزار موش دارد. تنها ۲ میکروگرم از این زهر کشنده که در سر یک سوزن جا می شود، قادر به کشتن یک انسان یا هر پستاندار بزرگ دیگری است. این قورباغه ها زهرشان را روی پوست شان نگه می دارند و هر کسی را که آن ها را لمس کند یا بخورد، از این طریق می کشند.





قورباغه ی دِندروبتایدی



این قورباغه با رنگ های شاد و زنده اش  در نگاه اول  بسیار زیبا بنظر می رسد اما این زیبایی در حقیقت فقط یک طعمه است . پوست این حیوان، یک ماده ی سمی بسیار کشنده  به نام  باترشاتوکسین ترشح می کند .






عقرب سیاه خرامان



زهر عقرب سیاه خرامان بسیار قوی است طوریکه اعصاب را هدف قرار میگیرد و باعث یک درد بسیار شدید و غیر قابل تحمل میشود سپس تب، به کما رفتن، تشنج، فلج شدن و در آخر مرگ را به همراه دارد. متاسفانه درد شدید این سم هر انسان قوی و ضعیفی را از پای در می آورد. این موجودات بیشتر در آمریکای شمالی و خاورمیانه یافت می شوند .





عقرب زرد



این نوع عقرب در بخش های زیادی از قاره آفریقا و همچنین خاورمیانه یافت می شود. این گونه از سمی ترین گونه های عقرب به شمار می رود و بسیار خطرناک و کشنده است .




عقرب مرگ خرامان



این نوع عقرب در مناطق گرم شمال آفریقا و خاور میانه یافت می شود و با یک نیش دم خود می تواند یک انسان را از پا در آورد .





عقرب سیاه آسیایی



این عقرب که به عنوان یکی از سمی ترین و کشنده ترین عقرب ها و همچنین موجودات دنیا شناخته می شود به صورت بومی در جنوب آسیا پیدا می شود و تمایل بسیار زیادی به حمله دارد به طوری که به سختی می توان از دست آن جان سالم به در برد. 




عقرب مرگ ( گاردیوم )



این عقرب به صورت بومی در شمال آفریقا و همچنین خاورمیانه وجود دارد و اندازه آن نیز تقریبا میان 10 تا 13 سانتی متر است. این عقرب به صورت ذاتی میل به حمله دارد و نیش آن می تواند باعث ایجاد دردهای شدید و فلج شدن  در افرادی که توان جسمی پایینی دارند شود و حتی کشنده باشد .



عقرب عربی 



این عقرب نیز بیشتر در آسیایه میانه و در کشورهای عربی دیده می شود و اندازه آن نیز تقربیا 10 سانتی متر است. همچنین این عقرب میل کمتری به حمله دارد ولی نیش آن بسیار مرگبار است و سالانه جان افراد بسیار زیادی را می گیرد.  این عقرب همچنین به عنوان یکی از کشنده ترین موجودات دنیا شناخته می شود.



عقرب سرخ هندی



 از میان ۱۵۰۰ گونه عقرب شناخته‌شده در سراسر جهان، عقرب سرخ هندی مرگ‌ آورترین آنهاست . این عقرب موجودی کوچک و به‌ اندازه ی یک فندک معمولی است ، اما زهری بسیار قوی دارد و به شدت مرگبار است .





عنکبوت گرگی 



این عنکبوت ها به هر دو رنگ خاکستری و قهوه ای هستند. سم آنها ممکن است باعث مرگ قربانی نشود اما همانند تمامی عنکبوت های دیگر، ایجاد عفونت خواهد کرد. اگر شخصی توسط یک عنکبوت گرگی گزیده شود هرگز نباید محل زخم را ببندد و به جای این کار باید بر روی زخم ، یخ گذاشته شود . در حدود ۱۲۵ گونه مختلف عنکبوت گرگی در ایالات متحده و ۵۰ گونه دیگر در اروپا یافت می شوند.





عنکبوت پشت قرمز 



این عنکبوت در استرالیا یافت می شود. نیش این عنکبوت ها برای بچه ها و افراد مسن می تواند کاملا کشنده باشد . ظاهر آنها شباهت زیادی به عنکبوت بیوه سیاه دارد و می توان آنها را در مناطق شهری و نیز در مناطق روستایی مشاهده کرد. بیشترین تعداد گاز گرفتگی توسط عنکبوت های پشت قرمز در فصل تابستان گزارش می شود. علائم شامل درد، تعرق، استفراغ وضعف عضلانی است.





عنکبوت موشی 



عنکبوت موشی یکی از عنکبوت های بسیار سمی در جهان به شمار می رود. این عنکبوت ها تقریبا در حوالی هر کشور و منطقه ای که تصور کنید زندگی می کنند. عنکبوت موشی ماده به رنگ سیاه و عنکبوت نر به رنگ قهوه ای تیره یا سیاه با سر قرمز رنگ است. سم این عنکبوت ها شباهت زیادی به عنکبوت قیف ساز شبکه ای دارد و می تواند علائمی چون استفراغ، بی حسی عضلات صورت و افتادگی پلک و حتی مشکلات تنفسی و فرو رفتن در اغما را به همراه داشته باشد. این عنکبوت ها حالتی بسیار تهاجمی دارند و در زمان احساس خطر به سرعت حمله می کنند.





عنکبوت قیف ساز شبکه ای 



عنکبوت قیف ساز شبکه ای در کشور استرالیا و در نزدیکی شهر ملبورن زندگی می کند. نیش این عنکبوت بسیار خطرناک است و می تواند علائم وحشتناکی را در عرض ۱۰الی ۱۵ دقیقه نمایان سازد. یکی از علائم مرتبط می تواند ایجاد اشکال در تنفس و یا فرورفتن به حالت کما باشد. علائم خفیف تر شامل تب و لرز، استفراغ، بی حسی در ناحیه لب و دهان و افتادن پلک باشد .




عنکبوت بیوه ی سیاه 



نام علمی عنکبوت بیوه سیاه، لاترودکتوس هسپروس  است. با اینکه بیشتر این عنکبوت ها به رنگ سیاه هستند اما برخی ازآنها به رنگ قهوه ای دیده می شوند. عنکبوت های ماده، شکلی شبیه به ساعت شنی به رنگ قرمزبر روی بطن خود دارند. این عنکبوت ها به مناطق گرم علاقه خاصی دارند و در مناطق بیابانیایالات متحده به خوبی سازگاری یافته اند. با اینکه عنکبوت ماده معمولا مقداری سم درهر گاز گرفتگی به بدن قربانی تزریق می کند اما فقط تزریق ۱ % از کل سم این جانور برای کشتن یک انسان کافی است.




عنکبوت گوشه نشین قهوه ای 



این عنکبوت، بومی ایالات متحده آمریکاست و ظاهری کاملا بی خطر دارد اما می تواند به شدت برای انسان خطرناک باشد. گوشه نشین قهوه ای تمایل دارد که در مکان های تاریک همانند داخل جعبه ها، زیر اثاثیه منزل و اطراف کتاب ها پنهان شود. علائم گزیدگی توسطاین عنکبوت شامل قرمز شدن و تورم اطراف محل گزش تهوع، استفراغ و تب و لرز است.




عنکبوت آتراکس روبوستوس



نام دیگر این جاندار عنکبوت قیفی سیدنی است که می‌توان آن را در شعاع 100 کیلومتری سیدنی و نیو ساوث ‌ولز یافت. بدن این عنکبوت شفاف و درخشان بوده و معمولا رنگ‌های تیره در آن دیده می‌شود. آتراکس روبوستوس یا همان عنکبوت قیفی سیدنی از سال 1981 تا کنون جان 14 نفر را گرفته است .




عنکبوت سرگردان برزیلی



این موجود که از آن به عنوان عنکبوت موز هم یاد می شود، در سال ۲۰۰۷ به عنوان سمی ترین عنکبوت جهان در کتاب رکوردهای جهان به ثبت رسید. تنها ۰.۰۰۶ میلی گرم از زهر این عنکبوت برای کشتن یک موش کافی است. این عنکبوت ها به دلیل سرگردان بودنشان نیز بی نهایت خطرناکند. با وجود اینکه سم این حیوان کاملا کشنده است، اما برای آسیب رساندن به انسان،باید میزان قابل ملاحظه ای از این سم به بدن فرد قربانی تزریق شود .








منابع :

شیرازآریا - تالاب - بیتوته - همشهری آنلاین - دنوج - پارسینه





نظرات  (۱۲)

سلام.مطالب خیلی خوبی بود ممنونم
پاسخ:
پاینده باشید
بسیار جالب بود و ترسناک
پاسخ:
موفق باشید
عالی و آموزنده بود و خیلی جذاب
پاسخ:
متشکرم
خىلى باهال بود
بسیار جالب بود ممنون
پاسخ:
سپاس از شما
good
پاسخ:
متشکرم
البته عقرب سیاه که در بیشتر مرزهای غربی و افعی شاخدار ایرانی که اونم در استان های غربی هست که مدت 2 دقیقه یک فیل رو میکشه اونم بزارید حقیقت بود که گفتم

پاسخ:
سپاس از شما
عالی بود منو چند بار عقرب زده 
بسیار عالی ولی یکم وحشتناک
تو شهر ما که مارمولکم به زوز پیدا میشه چه برسه به انکبوت سمی
بسیار بسیار عالی و اموزنده👌👍

من تعجب میکنم ازاینکه چرا محله زندگی این مارها عقربها وعنکبوتهابیشتراسترالیا ویاآفریقا وآمریکا زکرکرده درمنطقه خودما دراستان همدان بیش از90/درصداینها هستند وخودم بارها وبارها ازنزدیک دیدم وکشتمشون ودرسرچاه باغ خودمان خیلی عقرب سیاه است یکباررفته بودداخل چکمه وپسرمو شب موقع پوشیدن نیش زده بود ومن خودم چنداشوامسال کشتم وزنبورزردو قرمزهم قبلا خیلی بیش ازاندازه موجودبود ولی چندسال است کم وپادرزهرشم مشناسم شیرنوع علفه درجا بی اثرش میکند ویک بارتوباغ انگور تعداد12عددزنبورقرمز یک بچه 5ساله را نیش زدند چون مادزهرشومیشنخاتم ودرآنجابود فوری استفادکردم هیچ نه ورم کرد ونه کوچکترین ناراحتی برایش پیش آمد ولی نام علمیشونمدونم بگویم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی