وبلاگ یک بار دیگر

علمی ، فرهنگی ، آموزشی ، مذهبی

علمی ، فرهنگی ، آموزشی ، مذهبی

وبلاگ یک بار دیگر

هیچ گاه برای آموختن دیر نیست

با عرض سلام و سپاس از بازدید شما
وبلاگ علمی، آموزشی ،فرهنگی، مذهبی
یک بار دیگر

سعی دارد با جمع آوری و ویرایش مطالب علمی و آموزنده ، اطلاعات عمومی ، تصاویر و متون خواندنی و جالب ، امکان استفاده ی آسان و سریع تر اطلاعات و مطالب را برای شما عزیزان فراهم آورد


امید است این وبلاگ رضایت شما بزرگواران را به همراه داشته باشد



در پناه یزدان شاد و پیروز باشید

دنبال کنندگان ۳ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آخرین نظرات
پیوندها

1baredigar.blog.ir


بهمن چیست ؟



بهمن در اثر حرکت ناگهانی توده های برف سنگین  از ارتفاعات کوهستانی به پایین اتفاق می افتد و تهدیدی جدی برای کوهنوردان، اسکی بازان و روستانشینان محسوب می شود.



ارتعاش یکی از عوامل مهم ریزش بهمن است. هنگام عبور از مناطق کوهستانی پر از برف باید سکوت را رعایت کرد. بوق زدن، بلند کردن صدای ضبط ماشین یا فریاد زدن در این مسیرها می تواند موجب ریزش بهمن شود همچنین باید بدانید صدای هواپیما، بالگرد و حتی ماشین های برف روب نیز می تواند به ریزش بهمن کمک کند.



بنابراین برای مواجهه با بهمن تمام حواستان را به کار گیرید و ساکت باشید و با شنیدن کوچک ترین صدایی که حاکی از ریزش برف است، منطقه را فوری ترک کنید .


شیب از عوامل اصلی سقوط بهمن است. عمدتا بیشترین بهمن ها در شیب های 35 تا 40 درجه اتفاق می افتد. در این شیب ها، ثبات لایه فوقانی برف کاهش یافته و خطر بهمن افزایش می یابد. پوشش طبیعی خاک به لحاظ جلوگیری از بهمن دارای اهمیت است زمین های صاف یا بدون پستی و بلندی بهمن خیز هستند ، یکنواختی شیب نیز عامل خطرناکی است.



وزش بادهای تند مهمترین عامل سقوط بهمن است، باد عامل بسیار مهمی در افزایش خطر سقوط بهمن است، به ویژه اگر در در چند روز متوالی به شدت وزیده شود. سقوط بهمن پس از بارش برف به مقدار بارش، وزن برف و در نهایت میزان شیب کوه بستگی دارد . با گذشت زمان، شانس زنده ماندن شخص مدفون در زیر یک متر مربع برف به سرعت کاهش می یابد . معمولا برای نجات کسی که زیر برف مدفون شده فقط 30دقیقه فرصت باقیست . پس از گذشت این مدت زمان تنها 50 درصد از آسیب دیدگان زنده می مانند . 




نظرات  (۱)

واقعا خطرناک  انشاالله واسه کسی اتفاق نیافتد ولی علم باید پیشرفت کنه که چجوری از زیر بهمن ازاد شوند ممنون از متن مفیدتون

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی