وبلاگ یک بار دیگر

علمی ، فرهنگی ، آموزشی ، مذهبی

علمی ، فرهنگی ، آموزشی ، مذهبی

وبلاگ یک بار دیگر

هیچ گاه برای آموختن دیر نیست

با عرض سلام و سپاس از بازدید شما
وبلاگ علمی، آموزشی ،فرهنگی، مذهبی
یک بار دیگر

سعی دارد با جمع آوری و ویرایش مطالب علمی و آموزنده ، اطلاعات عمومی ، تصاویر و متون خواندنی و جالب ، امکان استفاده ی آسان و سریع تر اطلاعات و مطالب را برای شما عزیزان فراهم آورد


امید است این وبلاگ رضایت شما بزرگواران را به همراه داشته باشد



در پناه یزدان شاد و پیروز باشید

دنبال کنندگان ۳ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آخرین نظرات
پیوندها

1baredigar.blog.ir


تصاویر بزرگترین و غول پیکرترین

 کشتی های مسافربری جهان




جاذبه دریا ها

(Allure of the seas)


طول این کشتی تقریباً با طول سه و نیم زمین فوتبال برابر است. ارتفاع این کشتی ۵,۱۱ برابر بلندتر از هواپیمای جت بوئینگ ۷۴۷ است . دیوارهای صخره نوردی، سالن‌های اسکیت روی یخ و شبیه سازی برای ورزش موج سواری از جمله امکاناتی است که برای اولین بار در این کشتی به بهره‌برداری رسیده و تاکنون در هیچ کشتی مسافری قرار نداشته اند. این کشتی که از 500هزار بخش مجزا ساخته شده است، دارای 17 عرشه است. این کشتی با حدود 2500 نفری که بعنوان کارکنان و خدمه در آن مشغول بکار هستند ظرفیت حمل 5400 مسافر را داراست .


















واحه یا سراب دریاها


(Oasis of the seas)


این کشتی 4 برابر کشتی تایتانیک است . واحه دریاها ظرفیت اسکان 6300 مسافر را در 2700 کابین دارد در حالی که کابینهای آن در 32 حالت متفاوت در معرض انتخاب مسافران است .در بزرگترین عرشه این کشتی یک پارک با درختهای نخل ( واقعی ) وجود دارد تا مسافران در آنجا خوش باشند ، علاوه بر این مکانهایی برای بازی کودکان ، مکانهای ورزشی مانند استخر شنا ، زمین تنیس و سالن های پذیرایی و اجتماعات وجود دارد .این شهر متحرک دقیقاً 225 هزار و 282 تن وزن دارد و 3000 خدمه ، آن را پشتیبانی می کند . 

این کشتی 72 متر ارتفاع دارد و وجود مغازه ها و رستورانهای متعدد بر جذابیت آن افزوده است .














هارمونی دریا ها

(Harmony of the Seas)


هارمونی دریاها  سومین کشتی کلاس اُ اِسیس شرکت رویال کارائیب پس از جاذبه دریاها و واحه دریاها  است که به ترتیب در سال های 2009 و 2010 وارد خدمت شدند. این کشتی با طول 1,188 فوت، تقریبا هم اندازه طول پنج فروند بوئینگ 747 است که پشت سر هم قرار گرفته اند کشتی هارمونی دریا ها دارای 18 عرشه است و می تواند پذیرای  6,780 مهمان در 2,747 کابین خصوصی باشد .
















کویین مری 2


کویین مری 2 نام یک کشتی اقیانوس پیما است که ظاهری بسیار بزرگ و خوفناک دارد! در تصویر کاپیتان این کشتی برروی بدنه پایینی کشتی ایستاده تا این اقیانوس پیمای 151000 تنی را از نمای دیگر ببیند .

 قسمتی که کاپیتان بر روی آن ایستاده است برای جهت دادن و حفظ تعادل کشتی استفاده می شود و مرتبا به زیر اب می رود . این کشتی در هر سفر می تواند حدود ۲۶۲۰ نفر را جابجا کند و حدود ۱۲۵۳ خدمه هم دارد که شبانه روز از ان محافظت می کنند و در ۱۰ سال گذشته حدود ۴۰۰ سفر انجام داده اند و ۲۰۰ بار اقیانوس ارام را طی کرده اند. کاپیتان می گوید از اینکه توانستم در این قسمت از کشتی قرار بگیرم بسیار بسیار بسیار خوشحالم . من از ده ها متر بالاتر این کشتی را کنترل می کنم و برای اولین بار به اینجا می آیم .
















منابع :


عصر ایران-پارس ناز-ویکی پدیا-کلوب-جوانی-تبیان



نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی